VLÁDA, KTERÁ NENÁVIDÍ DĚTI

Tak od pondělí platí (zase) nová pravidla. Kdo má lejstro, že prodělal covid, ten má půlroku pohodu.Ale běda vám, kteří jste covid prodělali bez oficiální bumášky! Vláda rozhodla, že potvrzení o vysoké hladině protilátek proti koronaviru je jen cár papíru, odpadek. Což se však týká hlavně dětí! Jsou hlavně dvě možnosti, jak se vám vytvoří […]

DO DĚTÍ SE NEŠŤOURÁ!

Po Velikonocích se u nás rozbujela další z mnoha malých koronavirových půtek, hádka o testování dětí ve školách. Takhle válka se vede, ostatně jako i ty ostatní, spíš přes hubu než přes mozek. Ostatně tempo informačního bombardování sociálními sítěmi nedává moc šanci k vyjádření těm, kdo nejprv myslí, a pak se vyjadřují. Vylučování názorů dávno […]

OTEVŘETE! UVOLNĚTE! RODINY JSOU NA DNĚ!

Po dvou týdnech konzultování v rodinné poradně v tomto roce, po dvoutýdenním maratonu příběhů o bezmoci, beznaději a totálním PŘETÍŽENÍ, řvu už docela zděšen:   OTEVŘETE A UVOLNĚTE! DO PRDELE UŽ TEĎ JE POZDĚ!   Jsem rozhodně přesvědčený, že to extrémní přetížení pravděpodobně většiny českých rodin znásilněním a zmrzačením běžného života, zejména spojené s uzavřením […]

JAK PROSTÉ! O JEDNOM ZÁZRAKU BOŽÍM, ZÁZRAKU LIDSKÉM!

„Och, it’s elementary!“, řekl by možná Sherlock. Na otázku, proč děti milují své rodiče. Ale kdo ví. O dětství Sherlocka Holmese se toho moc neví, jeho sociopatie a silný vztah k bratrovi Mycroftovi naznačují spíš dětství problematické. A možná proto je Sherlock sice geniální, ale nikdy nedospělý muž se šokující kombinací logiky a intuice, která […]

DĚTEM SVĚT NEPATŘÍ aneb O NEPOCHOPENÍ RODIČOVSKÉ ROLE

„Svět dětem nepatří!“, napsal jsem asi do dvou svých nedávných příspěvků a opakoval to v diskusích na sociálních sítích. Ten výrok jsem napsal sice v kontextu vlastních úvah, týkajících se aktuálního fenomenu slečny Grety a mládežnického hnutí, které má snad představu, že nechozením do školy ochrání klima planety, leč mám za to, že výrok „Svět […]

O nálepkování dětí

Situace: Chlapec ve 3. třídě nepíše zadaný příklad nebo diktát. Učitelka se ptá: “Františku, proč nepíšeš?”  “Já nemusím, já jsem dysgrafik!” Tak takový chlapec je nakažený, nebo už zkažený. Nakažený či zkažený labelingem, nálepkováním. Někdo, nejspíše rodiče ve spolupráci s námi odborníky, ho naučili, že když má nálepku, tedy diagnosu, tak mu to zakládá nárok […]