GlosySpolečnost

OLIGARCHICKÁ MEDIOKRACIE SÍLÍ

(reakce na „Kellner kupuje Novu“)

Ti, co chodí na demošky, zejména ti, co tam chodí místo škol, ti televizi moc nesledují. A když už, tak spíše jen jako zdroj zábavy, která vypíná mozek. Nesledují ji jako zdroj informací. Jen pokud mají virální potenciál a šíří se po sítích.
Tohle se týká zejména Generace Z, tedy čerstvě dospělých, či brzo dospělých.
Jenže ti nejenže nechodí do školy (když jsou demošky), oni nechodí k volbám!

O trochu starší Generace Y, tedy mileniálové, jsou na to docela podobně. Výzkumy ukazují, že jsou docela inertní vůči klasické televizní reklamě a TV zprávy mají spíš za fake (často oprávněně). A k volbám? Taky moc nechodí, až na fandy Jacka Sparrowa.

Ale Generace X, tzv. Husákovy děti, ta je odkojena Studiem Kamarád, Magionem a ti starší i Pionýrskou vlaštovkou. Ta seděla přilepená k TV, když začlo i u nás MTV, Disney, Beverly Hills 90210. Ta čučela v TV na Válku v Zálivu i na 11. září.
Tahle generace má telku v krvi. A velká část z nich je nasraná a že prej za Husáka bylo líp. A někteří z nich už k volbám chodí, z té nasranosti! Volí PROTI!

No a generace Baby Boomers, dnešní senioři, těch, kterých nějak přibývá, kteří se perou s dětmi nejen o plácek před domem, ale hlavně o pozornost a peníze ze státního pytle, ti televizi věří. Většina. A hodně.
I když sledovanost některých TV (např. Barrandov) nebo pořadů (Máte slovo) může varovně naznačovat jisté psychické poruchy či subepidemii snížení kognitivních funkcí, jsou hlavní cílovkou TV médií.

Protože chodí k volbám, nebo jim tu urnu přinesou až do televizní místnosti domova seniorů.

Proto je ovládnutí televizních imperií několika málo jedinci velmi, velmi rizikové. Pro podstatu demokracie v dnešní mediální době.
Média jsou dnes bojištěm jak války světové (Čína, USA a Putin), tak zejména války občanské.
Rozvodněné žumpy hnusu a nenávisti podemílají břehy znesvářených stran a televizní vysílání, schopné komplexního emočního zásahu a blokování kritické racionality, má silné zbraně.
Proto, ač jsem silně kritický, neřvu „Zrušte Českou televizi!“

Potřebujeme ji.

Aby pomáhala ke smíru.
Což se jí moc nedaří.
Aby byla vyvážená a nestranná.
Což se jí moc nedaří.
Aby nepatřila hrstce elit, ale celé veřejnosti.
Což se jí moc nedaří.

Ale kdo je bez chyb?
Komu se vše daří?
A dokázal někdo něco udělat skutečně pro všechny? Pro všechny stejně? Aniž by je přitom zdecimoval?
Česká televize i Český rozhlas rozhlas má v naší demokracii své místo, zaslouží si naši podporu i respekt.
A zaslouží si taky kontrolu!

Otevřeme veřejnoprávním médiím svá srdce i náruč.
Ale každá náruč končí dvěma pěstmi. Je dobré to někdy připomenout.
ČT prostě nesmí být na prodej!

A ještě víc, nesmí se sama prodávat jak stará obšustka na rohu Perlovky.
Protože si televizi pouštíme domů, a nevím jak vy, já si do bytu děvky nezvu.

Takže stojím za Českou televizí a chci, aby i ona stála za mnou, za námi.
Aby stála zejména za tou zdravě normální majoritou. Po které chce ty poplatky…
Jinak nám ta oligarchická média udělají z demokracie mediokracii.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..